Agresif Periodontitis Nedir?

Periodontitis Nedir?

Periodontitis, gingivitisten farklı olarak, diş kökünü saran kemik ve dişin kök kısmı arasındaki bağ dokusun hasar almasına yol açan iltihabi bir hastalıktır. Tedavi edilmeyen gingivitisin ilerlemesi olarak da ifade edilebilir.

Periodontitis, kronik bir hastalık olmasına karşın ilerleme hızı artabilir. Hastayı rahatsız etmesiyle fark edildiğinde ise ağızda yüksek derecede tahribata yol açmış olabilmektedir. Eğer hastalık ilerlemiş ise diş etlerinde apse oluşumu gözlemlenir. Bu durum, hastalar tarafında genellikle dişten kaynaklanan bir iltihap olarak yorumlanır ve ağrının hissedilmesiyle diş hekiminin yolunu tutarlar.

Periodontitis iki ana kola ayrılır;

• Kronik Periodontitis
  • Agresif Periodontitis

Agresif ve Kronik Periodontitis Farkları Nelerdir?

Kronik Periodontitis, çoğunluğu 35 yaş üzeri bireyler olmak üzere toplum çeşitli seviyelerde yaklaşık olarak %85 oranında görülmektedir. Diş taşı sorunlarının ve bakteri plağının sebep olduğu gingivitis hatalığının tedavi edilmemesi neticesinde gelişmektedir. Radyografik değerlendirmeler ya da klinik muayene ile kronik periodontitisin teşhisi konulabilmektedir.

Kronik periodontitiste diş etleri; olması gerekenden daha koyu kırmızı, kanamaya daha yatkın ve şişmiş bir vaziyettedir. Radyografi sayesinde ileri derecede kronik periodontitisin kemik kayıplarına yol açtığı görülebilir.

Kronik periodontitisten farklı olarak agresif periodontitis, bakteri plağının lokal etkilerinden bağımsızdır ve daha hızlı ilerler. Hastayı ergenlik öncesinde dahi etkilemeye başlayabilir. En önemli özelliği, küçük yaşlarda görülmesi nedeniyle erken yaşta diş kaybına yol açmasıdır. Bu hastalıkta erken diş kaybının engellenmesinde en önemli etken erken teşhistir. Genetik yatkınlık, bu hastalığın sebepleri arasındadır.

Diş etlerinde renk değişikliği, kanama, diş eti büyümesi, diş eti çekilmesi, dişlerde yer değiştirme, hassasiyet, apse oluşumu, sallanma, uzama, aralanma ve kötü ağız kokusu; agresif periodontitis belirtileri arasındadır.

Erken diş kayıplarına neden olabildiği gibi agresif periodontitis, dişleri saran kemiğin kaybına da sebebiyet verebilir. İleride bu durum, protez ve implant uygulamalarına engel olabilir.

Periodontitis Tedavisi

Agresif Periodontitis tedavisi, eskiden diş çekimi şeklinde iken günümüzde teknolojinin gelişmesi ile değişmiştir. Antibiyotik kullanımı ile diş kök yüzeyleri temizlenebilmektedir.

Son teknolojik cihazlar ve uzman hekim kadrosu ile hizmet veren Klinik Artı, periodontitis gibi ağız ve diş hastalıklarına karşı hastalarına şifa oluyor.