Diş Eti Hastalıklarının Neden Olduğu Farklı Sağlık Problemleri Nelerdir?

DİŞ ETİ HASTALIKLARININ NEDEN OLDUĞU FARKLI SAĞLIK PROBLEMLERİ NELERDİR?

Diş etlerinde meydana gelen hastalıklar vücudun diğer noktaları da sirayet ediyor. Organları etkileyebileceği gibi kimi zamanlar kalp krizine kadar giden bir süreci tetikliyor. Uzunca bir zaman tıp dünyasında tartışma araştırma konusu olan diş etleri ve sistemik hastalıklar arasındaki bağıntı, artık çözümlenmiş durumda ve birbirleri ile bir korelasyon içinde oldukları söylenebilir.

Sistemik hastalıklarla diş eti hastalıkları arasında çift yönlü bir bağıntı söz konusudur.

Diş eti rahatsızlıklarının sistemik hastalıklarla bağıntı ve korelasyonu vücutta ki iki mekanizma ile izah edilebilmektedir.

Diş Etlerine Yerleşen Mikroorganizmalar Organları Hasara Uğratmaktadır

Ağız içinde oluşan mikroorganizmalar dolaşım yolu ile bütün vücutta gezinebilirler. Çürük dişlerde oluşan ve gelişen bakteriler ağız kokusu yarattığı gibi kalp ve böbreklere kadar bu enfeksiyonu taşıyabilecek potansiyeldedir. Organlara ulaşan mikroorganizmalar çok rahat bir şekilde çoğalmaya başlarlar. Bu yayılma ve çoğalma mekanizması kanda bakteri oluşumu ve varlığının tespiti ile kendini gösterir.

Diş Eti Rahatsızlıkları Böbrek ve Kalp Rahatsızlarını Tetikliyor

Bir diğer sistemde; diş etinin iltihaplanması neticesinde oluşan mikropların sistemik enflamasyonudur. Diş eti hastalıkları ile şeker hastalığı ve kalp rahatsızlıklarının doğrudan bağlantılı olduğu tezi giderek kuvvetlenmektedir.  Ayrıca diş etinde meydana gelen enfeksiyonlu durumlar, bağırsak, akciğer ve böbrek hastalıkları için kuvvetli risk oluşturmaktadır.

Sistemik Hastalıklarda Karşılık Olarak Diş Etlerine Hasar Verebilmektedir

Karşılıklı olarak ta sistemik hastalıklar yüzünde diş eti rahatsızlıkları da tetiklenmekte ve kendini göstermektedir. Bu duruma uyan ve en çok bilinen örnek şeker hastalığıdır. Diş eti hastalıkları şeker hastalığını bir etkisi / sonucu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bağışıklık sisteminde rol alan hücrelerin bu ilişkide aktif rol aldığı değerlendirilmektedir. Kan hastalıkları gibi hastalıklar da diş eti hastalıklarını şiddetlendirebilir.

Diş eti rahatsızlıkları ve sistemik hastalıklar arasındaki çift yönlü etkileşim, ağız ve diş sağlığının ne denli kıymetli olduğunu bir kez daha gözler önüne sermiştir. Günde en az iki defa düzenli ve bir disiplin dahilinde ağız hijyeni için emek sark etmek uzun vadede yaşam konforunuz oldukça olumlu mana da etkileyecektir. Bütün bunlar olmadan da rutin olarak en az altı ayda bir diş hekimi ziyaret edilmelidir.