Dişler Neden Çekilir?

Tedavisi mümkün olamayacak seviyeye gelen dişlerin kemik yuvadan çıkarılmasına diş çekimi denmektedir. Hekiminizin önceliği daima dişi yerinde tutmak olacaktır. Ama bazı durumlarda hastanın sağlığını koruma ve tedavi planlaması için diş çekimi tercih edilmektedir. Bu durumları şu şekilde özetleyebiliriz.

• İleri seviye çürük sebebiyle kurtarılamayacak seviyede olan dişler,
  • Tedavisi mümkün olmayacak seviye de kırılan dişler,
  • Apseli dişler (kanal tedavisi uygulanmasına rağmen kurtarılamayanlar),
  • Normal seyrinde ve zamanında düşmeyen süt dişleri,
  • Tümör içinde bulunan dişler,
  • Gömük ve sorun yaratan dişler,
  • Çene kemiğinde yer darlığı sebebiyle müteakip ortodontik tedavilere yardımcı olması için de bazı dişler çekilebilir.

Diş çekimi birçok insan için fobi denilecek kadar bir korku seviyesindedir. Diş hekimleri mümkün bütün tedavileri düşünüp denedikten sonra çekime karar verseler de dişi çekilen acaba bir son bir çare yok mudur diye düşünmeden edemez. Diş ve dişeti rahatsızlıkları sebebiyle kafanız da oluşan sorularınızı gidermek profesyonel destek almak için mutlaka diş hekiminizi ziyaret etmelisiniz. Onların dışında en çok sorulan soruları sizler için derledik.

Hamilelik ve gebelik döneminde diş çekimi yapmak doğru mu?

Hamilelik sürecinde diş ağrısı çekmek kadınların korkulu rüyasıdır lakin gün gelir ve o ağrı çekilir. Bu dönemde meydana gelebilecek ağrılar için şüphe duymadan temin edilebilecek ve kullanılabilecek anestezik malzemeler vardır. Diş hekimlerinin kullandığı röntgen cihazlarının radyasyon değeri çok küçük olmasına rağmen hamilelerin kullanması önerilmemektedir. İlla röntgen çekilmesi gerekiyorsa da koruyucu önlük kullanarak işlem gerçekleştirilebilir. Hekiminizin tavsiye, takip ve kontrolleri doğrultusunda bu dönemde diş çekimi yapılabilmektedir.

Çekilen diş kaç gün ağrır?

Diş çekimlerinde çoğunlukla 2-3 gün içerisinde ağrı kesilmeye hatta bitmeye başlar. Kimi zaman u süre 7 güne kadar uzayabilmektedir. Fakat gömülü diş çekimi gibi daha komplike işlemlerde bu süre üç haftaya kadar uzanabilmektedir. Bu süre de unutulmaması gereken yegâne konu hekimiz tarafından verilen tavsiyelerdir. Bu öneri ve tavsiyeler ağrı oluşumunu en aza ve en az güne indirecektir.

Diş çekimi sonrası ağrı nasıl dindirilir?

Çekim sonrası ağrı oluşumun mâni olmak için hekiminizin tavsiyelerine riayet etmelisiniz. Ağrı oluştuktan sonra da aspirin dışında ağrı kesiciler kullanılabilir. Buna rağmen sonuç alınamadığında mutlaka hekiminizi durumdan haberdar etmeniz, bilgilendirmeniz de fayda vardır.

Diş çekimi sonrası ateş görülür mü?

Çekim sonrası ateş beklenen bir durum değildir. Olduğu takdirde de mutlaka hekiminize bilgi vermelisiniz.

Diş çekimi sonrası diğer dişlerde ağrı görülmesi normal midir?

Diş çekiminden sonra işlem uygulanan bölgenin çevresindeki dişlerde kısmi süreleri ağrıların oluşması beklenen bir durum olarak gözlenir.

Apseli diş çekimi yapılır mı, nasıl yapılır?

Apseli diş durumlarında öncesinde apsenin antibiyotik ile kurutulması öncelikli işlem olarak düşünülmelidir.

Diş çekimi sonrası sigara içilebilir mi?

Diş çekimi sonrası çekilen dişin iyileşme sürecine etki edeceğinden en az üç gün süreyle sigara içmemek tavsiye edilen bir durumdur.

Bir günde kaç tane diş çekilir?

Aynı gün içerisinde ne kadar diş çekilebileceği sorusuna net bir cevap vermek mümkün değildir. Bu durum, kişinin genel sağlık durumuna bağlı olarak değişiklik gösterebilmektedir.