Gülüş Tasarımında Hangi Uygulamalar Yapılır?

Gülüş Tasarımı Nedir?

Gülüş tasarımında hangi uygulamalar yapılır? Gülüş tasarımı nasıl yapılır? Tasarım sürecinde neler yapılır?

Ağız bakımı denince akla ilk gelen; diş kayıpları, ağız kokusu ve diş ağrısı gibi rahatsızlıkların çözümüdür. Ancak günümüzde gülüş estetiğinin yeri de büyüktür. Diş kayıplarının, anormal renklenmelerin, diş dizilimindeki çapraşıkların, diş eti hastalıklarının ve çürük dişlerin neden olduğu estetik sorunlar, sosyal açıdan kişiyi zor durumda bırakabilir. Özgüven eksikliğine ek olarak bireyin toplum içinde gülememesine dahi yol açabilir.

Kimi zaman dişler sağlıklı olsa da diş etlerinde görülen orantısızlık, biçim, ya da şekil bozuklukları kişiyi rahatsız eder ve bunlardan kurtulmak ister. Harika bir gülüş, kişiye psikolojik ve toplumsal açıdan fayda sağlar.

Teknolojik ve bilimsel çalışmaların hızla ilerlemesiyle beraber artık birçok yöntem kullanılarak daha güzel gülüşler elde edilebilmekte ve estetik gülüş tasarımı kavramı günden güne önem kazanmaktadır.

Gülüş Tasarımında Neler Yapılır?

Her hastanın istekleri ve estetik ihtiyaçları farklı olduğundan işlemler, yapılmadan önce kişiye özel olarak belirlenir. İşlemlerin çeşitlilik göstermesine hastanın istekleri, yaşı, cinsiyeti ve yüz hatları gibi faktörler etki eder.

İşlemlere başlamadan önce hastanın sahip olduğu diş ve diş eti hastalıkları iyileştirilir ve ağız temizlenir. Sonrasında ise uygulanacak olan işlemler belirlenir. Bu işlemler çoğunlukla gingivektomi, diş beyazlatma, implant ve protez uygulamaları, porselen lamine ve kaplamalar, zirkonyum gülüş tasarımı, ortodontik tedaviler gibi yöntemleri içerir.

Gülüş Tasarımı Nasıl Yapılır?

Gülüş tasarımında hastanın ihtiyaçlarını doğru belirlemek ve beklentilerini tam olarak anlamak çok önemlidir. Ağızdan alınan ölçüler sayesinde üretilen modeller, problemlerin belirlenmesine ve planlama yapılmasına katkıda bulunur. Daha sonra hastanın yüz ve ağız içi fotoğrafları bilgisayar ortamına aktarılır. Özel programlar kullanılarak yüz biçimine uyum hesaplanır. Tedavinin sonucuna en yakın görüntüler, hastanın ağzına uyacak şekilde hazırlanan geçici değişiklerle hastaya sunulur ve hastanın fikirleri alınır.

Ortodontik tedaviye ihtiyaç duyulmazsa planlama aşamasından sonra öncelikle diş etlerindeki seviye bozuklukları giderilir. İmplant ve diğer cerrahi uygulamalarla diş eksiklikleri giderilir. Gerek görülürse dişler beyazlatılır. Dişleri şekillendirmek için dolgular ve çeşitli kaplamalar yapılır. Aşamalar arasında provalar sürekli yapılarak hastanın görüşlerini alınır.

Klinik Artı olarak size harika bir gülüş vaat ediyoruz. Kliniğimize uğrayarak detaylı bilgi edinebilirsiniz.