Kanal Tedavisi Uygulanmış Dişin Ömrü Nedir?

İleri düzeyde hasar görmüş ya da iltihaplanmış dişlerin tedavisi için başvurulan yöntemlerin başında kanal tedavisi gelir. Kanal tedavisi ile dişin pulpa bölgesi çıkarılmak suretiyle onarım gerçekleştirilir. Siniri alınan diş temizlenir, arındırılır ve ortaya çıkan boşluk uygun materyaller aracılığıyla doldurulur.

Aşırı derecede zarar görmüş dişlerde, kökten enfeksiyon kapan dişlerde, ileri seviye diş eti rahatsızlıklarının varlığında, diş kırığı vakalarında kanal tedavisi uygulanabilir.

Kanal tedavisi zararlı mıdır?” sorusunun cevabını verirken bu tedavinin dişin çekilmesine alternatif olarak geliştirilmiş bir yöntem olduğunu belirtmekte fayda var. Uzman diş hekimi tarafından, net bir şekilde gerekli görülmediği taktirde kanal tedavisi uygulanmaz. Kanal tedavisi dişin esnekliğini azaltarak kırılma riskini arttırabilir. Bu nedenle kimi insanlar kanal tedavisi olmaktan kaçınmaktadırlar. Ancak şunu unutmamak gerekir ki; hiçbir yapay diş orijinal dişin yerini tutmaz. Kanal tedavisinin amacı da diş sinirini alarak da olsa orijinal dişi ağız içinde sağlıklı ve fonksiyonlarını yerine getirebilir bir biçimde tutmaktır. Bu açıdan bakıldığında faydası zararından çoktur.

Kanal tedavisi ne kadar sürer?” sorusu ise sıklıkla merak edilen ve cevabı aranan bir başka konu olma özelliği taşır. Bu sorunun cevabı diş ve diş etindeki enfeksiyon varlığına, kök kanallarının yapısına ve elbette hasta uyumuna göre değişiklik gösterebilmektedir. Genel olarak bir dişin kanal tedavisi 1-2 saat arasında sürebilmektedir.

Kanal tedavisi ömrü için verilebilecek net bir süre yoktur. Profesyonel ve deneyimli ellerde gerçekleştirilen başarılı bir tedaviye düzenli ve etkili bir ağız ve diş bakımı eşlik ettiğinde kanal tedavisi alan diş ömür boyu kullanılabilir. Tedavi esnasında dişteki sinir dokuları gerektiği gibi temizlenmemiş, ihtiyaç duyulan dolgu doğru ve yeterli biçimde yapılmamışsa bir süre sonra kanal tedavisinin yenilenmesi söz konusu olabilir. genel manada kanal tedavisinin başarılı olma ihtimali yüzde 90’ın üzerindedir. Ancak çeşitli sebeplere bağlı olarak başarısız olan tedaviler birkaç kez yenilenebilir. Buna rağmen diş ağız içindeki varlığını sağlıklı bir biçimde devam ettiremiyorsa uzman diş hekimi son çare olarak dişin çekilmesine karar verebilir.