Stres Nedeniyle Diş Rahatsızlığı Çekiyor Olabilirsiniz!

İçinde yaşadığımız çağı ve bu çağın bize sunduğu yoğun iş ve yaşam koşullarını düşündüğümüzde stresin, pek çok insanın hayatının bir parçası haline gelmiş olduğu gerçeği ne yazık ki bizi şaşırtmıyor. Yapılan araştırmalar da gösteriyor ki bugün dünya nüfusunun kayda değer bir kısmı daimi olarak stresle mücadele ediyor. Stres ise daimi olarak insan sağlığına karşı mücadele ediyor. Stresin vücudumuzda olumsuz anlamda etkilemediği herhangi bir organ ya da sistem yok gibi. Elbette bu sırada ağız ve diş sağlığı da stresten payını alıyor. Peki ama stres ile diş rahatsızlıklarının ilgisi nedir? Bu noktada nasıl bir bağlantıdan söz etmek mümkün?

Stresin ağız ve diş sağlığı üzerindeki etkisi çift yönlü olarak karşımıza çıkıyor. Stres, çeşitli diş rahatsızlıklarını tetikleyebilirken aynı zamanda halihazırda var olan diş rahatsızlıklarının tedavisini de olumsuz etkiliyor. Dolayısıyla stres dişimize hiç iyi gelmiyor!

Yapılan araştırmalara göre stres bilhassa diş eti hastalıklarının ortaya çıkmasını destekliyor. İnsanlarda çok çeşitli sebeplere bağlı olarak diş eti hastalıkları görülebilir. Yetersiz ağız bakımı ve buna bağlı olarak ağız içindeki yumuşak dokularda gözlenen mikroorganizma yoğunluğu, bu rahatsızlıkların temel nedenidir. Ancak kişide farklı sebeplere bağlı olarak ortaya çıkan stres, diş eti hastalıkları için güçlü bir risk faktörü olma özelliği taşır.

Diş hastalıklarında stresin yeri diş eti rahatsızlıklarıyla da sınırlı kalmıyor. Stres, bruksizm olarak bilinen diş gıcırdatma ve diş sıkma alışkanlıklarının da temel sebebi olarak karşımıza çıkıyor. Bruksizm ise olumsuz neticelerini, diş kırılması, dişlerde hassasiyet yaşanması, baş ve çene eklemlerinde ağrı, hatta diş kayıplarına kadar varan geniş bir alanda gösteriyor.

Son tahlilde fazla stres diş hastalığı habercisi olabilir.

Diş Tedavilerinde Stresin Yeri

Stres sadece diş rahatsızlıklarını tetiklemekle kalmaz, aynı zamanda sürmekte olan diş tedavilerine de ket vurabilir. Özellikle diş eti tedavisinden hedeflenen neticeyi alma ihtimalini düşürür.

Stresin varlığı vücudumuzdaki kortizol hormonunun üretimini artırır. Kortizol hormonu ise bağışıklık sistemimizi baskılar. Dolayısıyla stresin varlığı her türlü hastalıkla birlikte ağız ve diş sağlığına dair problemlerin de ortaya çıkmasını tetikler.