Şeffaf Plaklarla Ortodontik Tedavi

ŞEFFAF PLAKLARLA ORTODONTİK TEDAVİ

Şeffaf plak, günümüzde oldukça tercih edilmeye başlayan güvenilir bir ortodontik tedavi yöntemidir. Şeffaf plakların en önemli özellikleri; dışarıdan bakıldığında fark edilmemesi ve istenildiği zaman kolaylıkla takıp çıkarma imkanı sunmasıdır. Ayrıca ağrısız bir ortodontik tedavi şeklidir. Braket ve tellerle yapılan klasik ortodonti de sıkça karşılaşılan ağrı, sızlama ve acı hislerine şeffaf plak tedavisi sırasında pek rastlanmaz.

Şeffaf Plaklar Nasıl Hazırlanır?

sefaköy şeffaf plak tedavisi, küçükçekmce şeffaf plak tedavisiÖncelikle ağız içi ortodonti uzmanı tarafından dijital tarayıcıyla üç boyutlu olarak taranır. Tarama sonrasında dişlerin tedavi sonunda nasıl görüneceği ve tedavi planı çıkartılır. Daha sonrasında ise tedavi aşamalarının her bir adımına uygun plaklar hazırlanır. Bu şekilde tedavide kullanılacak plaklar elde edilmiş olur.

Şeffaf Plak Tedavisi Ne Zaman Başlar?

Ortodonti uzmanı tarafından dijital tarama sonrasında kalıpların hazırlanma süreci başlar. Tedavide kullanılacak şeffaf plaklar birkaç hafta içerisinde hazır olur.

Şeffaf Plaklar ile Tedavi Süreci Nasıl İlerler?

Şeffaf plaklarla ortodontik tedavide, şeffaf plaklar bireyler için özel olarak 3 boyutlu yazıcılar tarafından üretilir. Şeffaf plaklar, ağızda bulundukları süre boyunca dişleri hedeflenen hareketlere doğru yönlendirirler. Belirlenen aralıklarla şeffaf plak değiştirilir. Her yeni şeffaf plakta dişler planlanan yöne doğru planlı bir şekilde ilerletilir.

Şeffaf Plaklar Nasıl Kullanılır?

Şeffaf plaklar kişiler için özel olarak üretilir. Bireyler şeffaf plakları kendisi rahatlıkla takıp çıkartabilir. Bireyler şeffaf plağı kendisi günlük hayatının rutin bir parçası olarak konforlu bir şekilde kullanır.

Dr. Mert TOPBAŞI
Ortodonti Uzmanı