Çene Kemiği İltihabı Nedir?

ÇENE KEMİĞİ İLTİHABI NEDİR?

Çene kemiği iltihabı, çeşitli sebeplerden ötürü çene kemiğinin iltihap kapmasıdır. Vakaların %80’inin nedeni açık yaralardır. Tıp dilinde Osteomiyelit olarak adlandırır. Bakteriler veya enfeksiyonlar, yaralanmalar ya da ameliyatlar sırasında kemik dokuya geçebilir.

Çene kemiği iltihabı, çoğunlukla ağır yaralar sonucu meydana gelir. Ağrı, kas spazmı ve ateş, çene kemiği iltihabı belirtileridir. Erken teşhis, hastaların tedavisinde önemli rol oynar. İltihap, oluşum süresine göre akut, subakut ya da kronik olarak adlandırılır.

Akut Çene Kemiği İltihabı Nedir?

İltihabın bir yaralanma neticesinde veyahut çeşitli başka bir hastalığın görülmesinden 2 hafta sonra ortaya çıkmasına Akut Çene Kemiği İltihabı denir. Bu iltihap, kişiye ciddi ağrılar verebilir hatta hastayı ölüme kadar götürebilir. Çene kemik iltihabı için antibiyotik ve antifungal ilaçlar etkilidir. Bazı durumlarda ise hastanede tedaviyi gerektirebilir.  Çocuklarda daha sık görülür. Çeşitli durumlarda Hiperbarik Oksijen Tedavisine (HBO) gereksinim duyulur.

Subakut Çene Kemiği İltihabı Nedir?

Subakut çene kemiği iltihabı, çeşitli yaralanmalardan veya hastalıklardan 2 ay geçmeden görülen çene kemiği iltihabının nedenidir. Hastalığın tedavisi, kemik hasarına bağlıdır. Kemiklerde kayıp yoksa tedavi, Akut osteomiyelittekine benzer. Kemik hasarı mevcut ise Kronik osteomiyelitteki tedaviler kullanılır.

Kronik Çene Kemiği İltihabı Nedir?

Yaralanmalardan veya birtakım hastalıkların görülmesinden en az bir sonra gelişen çene kemiği iltihabına ‘’Kronik Çene Kemiği İltihabı” denir. Kaybedilen kemik dokuyu geri kazanmak için antibiyotiklere ve cerrahi işlemlere ihtiyaç duyulur.

Çene Kemiği İltihabının Nedenleri Nelerdir?

-Yaş ilerledikçe ortaya çeşitli sağlık sorunlarının çıkması

-Kan dolaşımındaki aksamalar ve bozukluklar

-Kan şekerinin diyabet hastaları tarafından dikkatsizlik yüzünden kontrol altına alınamaması

-Alkol, sigara ve uyuşturucu kullanımı

-Diyalize girmek zorunda olan bireylerin bu durumu aksatması

-Gereksiz ve aşırı kullanılan ilaçlar

-Sağlık sitemimizin çeşitli sebeplerle zayıflaması

-Diyabet, orak hücreli anemi gibi dolaşım yolu hastalıkları

Çene Kemiği İltihabı Belirtileri Nelerdir?

-İltihaplı bölgede şişlikler, ağrılar, kızarıklar ve aşırı hassasiyet oluşur.

-Ani duygu değişimleri, uyuşukluk, yorgunluk durumları meydana gelir.

-Ateş, terleme, titreme gibi rahatsızlıklar görülebilir.

-Apse oluşur.