Diş Kisti Nedir? Nasıl Oluşur? Belirtileri Nelerdir?

Diş Kisti Nedir?

Diş kistleri, kapalı birer çuvala benzer. Bu çuvalın içinde olan şey ise hastadan hastaya göre değişiklik gösterebilir. Diş kistleri içinde iltihap bulunur ve buna ek olarak hava, sıvı ya da yarı katı bir madde bulunabilir. Eğer ki diş kistleri önemsenmez ve bırakılırsa ağız sağlığı için büyük problemler doğurabilir. Diş kistleri oldukça yavaş oluşur ve diş kökünde veya çene kemiğinde oluşabilir.

Diş Kisti Nasıl Oluşur?

Diş kisti her bireyde oluşmayabilir, bazen hiç ağrı hissettirmese de diş kisti ağızımız için büyük önem arz eder. Diş kistinin çenede oluştuğunda ağrı çıkarmaz ise fark edilmesi güçleşir ve çene kemiğine zarar verir. Eğer ilerleme durdurulmazsa kemiğin kaybedilmesine neden olabilir.

Fark edilmediğinde vücudumuza oldukça zarar verebilen diş kistleri, oluşumundan sonra fark edilmezse hangi nedenle oluştuğu belirlenmesi güçleşir ve tedavi süreci zorlaşır. Genellikle; diş travması, yanlış yapılan diş tedavileri ya da çürük dişler diş kistlerinin oluşumuna neden olmaktadır.

Şiş oluşumunun yanı sıra çok sık görülmese de ağrı da oluşabilir, diş ağrısı varsa iş çok ciddi olabilir. Bazı durumlarda, dişlerdeki iltihabın vücutta ilerleyip iç organlara yayılması hatta bireyi ölüme götürmesi ihtimaller arasındadır.

Diş Kisti Belirtileri Nelerdir?

• Hassaslaşan dişler.
  • Dişlerin arasında büyük boşluklar ya da dişlerin yerinden oynaması.
  • Gevşemiş dişler.
  • Bir diş eti bölgesinin şişmeye başlaması.
  • Çiğneme sırasında ya da ağızı kapalı duruma getirme sırasında oluşan rahatsızlık.
  • Kistin bir sinirde baskı oluşturmasından dolayı yüzde uyuşma.

Diş Kisti Nasıl Tedavi Edilir?

Diş kisti probleminde yapılacak ilk uygulama, dişteki iltihaptan kurtulmaktır. Klinik Akademinin deneyimli ve alanında uzman hekimleri sayesinde diş kistleri için olabilecek en ideal tedavi yolu sizin için belirlenecektir.

Hekiminizin yapacağı işlem genellikle; ağrıların durması için müddet antibiyotik kullanılmasıdır. Dişe bir kanal tedavisi yapılır ve diş içerisindeki sinirler alınır. İltihaplı bölge aletler yardımıyla temizlenir.

Eğer kist yeterince büyümediyse tedavisi de daha kolay ve hızlı olacaktır. Bazı diş kistlerinde, diş ağızdan çekilerek çıkarılsa da kist çenenin içinde gizli kalabilir. İleri zamanlarda ise bu çene kistine dönüşebilir.