Diş Törpüleme Uygulaması Hangi Durumlarda Kullanılır?

DİŞ TÖRPÜLEME NEDİR?

Diş törpüleme, dişleri şekillendirmek ve görünümünü eskisinden daha iyi hale getirmek için kullanılan basit bir estetik uygulamadır. Dişin dış katmanı olan minenin törpülenmesiyle dişler, istenilen görüntü ve şekle getirilebilir. İnsanlar, ağızlarındaki minik kusurlardan kurtulmak ve estetik açıdan daha iyi hissetmek amacıyla bu tedaviye başvururlar. Daha güzel bir yüze ve gülüşe sahip olmak için dişlerdeki uzunlukları, tırtıkları ve çeşitli diğer sorunları törpüleme yoluyla tedavi ederler. Dişlerdeki estetik bozuklukları gidermek veya dişlerin diğer dişlere verdiği zararı önlemek için diş törpüleme uygulaması yapılır.

Dişleriniz ağzınıza zarar veriyorsa, tırtıklı bir yapıya sahipse, çeşitli ağrılara sebep oluyorsa, yeme ve çiğneme fonksiyonlarını engelliyorsa bu tedaviden yararlanabilirsiniz. Dişleri törpületmek için mutlaka bir doktorun tavsiyesi alınmalıdır. Doktor kontrolü dışında yapılan işlemler ağza çok ciddi zararlar verir. Doktor, dişlerinizin röntgenini çekerek törpüleme işlemini yapıp yapamayacağınıza karar verir. Röntgenlerde bir problem çıkmazsa hekiminiz törpüleme işlemine başlar.

Diş Törpülemenin Avantajları Nelerdir?

-Dişlerdeki yamukluk, kırıklar ve dişlerin gereğinden fazla olması gibi durumlar düzeltilebilir.

-Lokal anestezi kullanılacağından tedavi sırasında ağrı ve sızı gibi rahatsızlıklarla karşı karşıya kalınmaz. İşlem sonrasında da bu tür rahatsızlıklarla karşılaşılmaz. Diş törpüleme sonrası ağrı görülse bile kısa süre sonra kendiliğinden geçer.

-Ağız ve diş sağlığıyla ilgili diğer tedavilerde görülebilen alerjik reaksiyonlar bu işlemde görülmez.

-Ağız ve diş enfeksiyonları kapılmaz.

-Diğer estetik uygulamalara göre daha ucuzdur.

Tırtıklı diş törpüleme ile dişlerdeki tırtıklardan kurtulmak mümkündür.

Diş Törpülemenin Dezavantajları Nelerdir?

Diş törpüleme sonrası hassasiyet meydana gelebilir.

-Hassas yapılı dişlere uygulanması diş kaybına yol açabilir.

-Tek seferde bütün dişlere uygulanamaz. Eğer uygulanırsa dişleri hassaslaştıracağından geçici süreliğine ağız fonksiyonlarında azalma yaşanır.

-Dişler, açıkta kalmış ve küçülmüş gibi gözükür.

-Diş minesi gereğinden fazla yıpranırsa dişler çatlayabilir hatta kırılabilir.

-Diş törpüleme sınırlıdır, sadece birkaç estetik problemleri çözmek için uygulanabilir.

-Çürük dişlerde uygulanmaz, dolgulu dişlere uygulanması ise sakıncalıdır.

-Çok kez ve sürekli uygulanması, dişlerin yapısına ciddi zararlar verebilir.