Hamilelikte Diş Ağrısı Giderme Yolları Nelerdir?

Anne adayının bedeninin pek çok bakımdan normalden daha hassas olduğu hamilelik döneminde ağız ve diş sağlığı ile ilgili problemler can sıkıcı olabilmektedir. Bunun sebeplerinden en önemlisi hamileyken diş tedavisi olunamayacağına dair yaygın ve fakat yanlış inanıştır. Aksine, gebelikte ağız ve diş sağlığına her zamankinden daha fazla dikkat etmek ve mevcut rahatsızlıkları beklemeden tedavi etmek gerekir. Zira örneğin gebeliğe bağlı hormonal değişiklikler diş eti iltihaplanmalarını tetikleyebilir ve bu türden bir rahatsızlık erken doğuma kadar varabilecek ciddi sonuçlar doğurabilir.

Dolayısıyla “Diş tedavisi hamleyken mümkün müdür?” sorusunun cevabı kesinlikle evettir. Ancak bu noktada kadın doğum hekimiyle irtibat halinde kalınması ve bazı noktalara hassasiyetle yaklaşılması önemlidir. Ağrının bebeği etkilememesi için diş tedavilerinin gebeliğin 16-28. haftaları arasında gerçekleştirilmesi ve antibiyotik tedavisine ihtiyaç duyulması durumunda kullanılacak olan antibiyotiğin kadın doğum uzmanı ile görüşülerek belirlenmesi, gibi.

Gebelikte ilaç kullanımı sınırlı olduğu için bu süreçte diş ağrısı yaşamak can sıkıcı olabilmektedir. Herhangi bir probleme bağlı olarak ortaya çıkabilen diş ağrısı için uzman diş hekimi ve uzman kadın doğum hekimiyle irtibat kurarak gerekli tedavilere karar verilmelidir. Ancak hamilelikte diş ağrısı giderme yolları ile ilgili daha basit ve doğal birtakım yöntemlere de başvurulabilir.

• Bilhassa çürük kaynaklı ağrılarda dişlerin mentollü macunlarla fırçalanması kısa süreli de olsa rahatlama sağlayabilir.
  • Tuzlu ya da sirkeli su gargarası hem ağız içi temizliğinin sağlanmasına yardımcı olur, hem de yarattığı uyuşma hissi sayesinde ağrı kısa süreli olarak bastırılabilir.
  • Antiseptik ve anestezik özellikleriyle bilinen karanfili ağrıyan dişin üzerinde bekleterek mevcut diş ağrısını hafifletebilirsiniz. Karanfil, özellikle diş ağıları için asırlardan beri ve dünyanın pek çok bölgesinde kullanılan şifalı bir bitki olarak bilinmektedir.
  • Soğuk kompres uygulaması da diş ağrısını hafifletmek için başvurulan yöntemler arasında yer alır.
  • Eğer dişiniz ağrıyorsa çok soğuk ya da çok sıcak şeyler yiyip içmekten, asitli ve gazlı içecek tüketmekten, şekerli gıdalar yemekten kaçınmalısınız. Söz konusu yiyecek ve içecekler mevcut ağrıyı daha da fazla yoğunlaştıracaktır.