İltihaplı Diş Ağrısına Ne İyi Gelir?

İltihaplı diş ağrısına ne iyi gelir? Ağrıyan iltihaplı diş için evde neler yapılabilir?

Eğer diş hekimi ile olan randevunuza kadar diş ağrısı dayanılmaz bir hal almışsa, diş ağrısı için evde şu tedbirleri uygulayabilirsiniz.

• Yarım çay kaşığı tuzu (mümkünse kaya tuzu) bir bardak ılık suda eritin ve gargara yapın.
  • Ağrıyan bölgeye soğuk basınç uygulayın (buz tutabilirsiniz)

İltihaplı diş, hem ağız hem de diş sağlığı açısından büyük bir risk oluşturmaktadır. Çünkü iltihap yayılmaya başladığında sadece iltihaplanan diş değil diğer dişlerde zarar görmeye başlar. Ağızda kötü tat ve kokuya neden olur. İltihap yayılmaya başladığında burada bulunan bakteriler sağlığımızı tehdit etmeye başlar.

İltihaplı diş ağrısına diş hekimleri, ağrıyı dindirmek ve iltihabın temizlenmesi için ilaç tedavisi uygulayacaktır. Böyle bir durumla karşı karşıya kalındığında vakit kaybedilmeden bir diş hekimine gitmek sağlığımız açısından son derece önemlidir. Küçükçekmece diş polikliniği Klinik Artı Küçükçekmece diş hekimi bu konuda size destek olacaktır.

İltihaplı Diş Ağırının Nedenleri Nelerdir?

Dişlerimize düzenli bakım uygulamadığımızda bir süre sonra dişlerde bakterilerin neden olduğu plaklar oluşmaya başlar. Bu plakların yoğunlaştığı noktalarda diş taşları oluşur ve bakterilerin salgıladığı asitler nedeniyle dişlerimizde çürükler meydana gelmeye başlar. Zamanında müdahale edilmezse bu çürükler dişin iç kesimlerine ilerleyerek içerisinde sinirlerin ve kan dolaşımını sağlayan kan damalarının bulunduğu diş pulpasına ulaşırlar.

Diş pulpasına kadar bakterilerin verdi zarar hissedilmez ve herhangi bir ağrı duymayız. Ancak bakteriler, içerisinde sinirlerinde bulunduğu pulpaya ulaştıklarında şiddetli ağrı duymaya başlarız. Bağışıklık sistemimiz, bakterilerin yayılımını önlemek amacıyla çevrelerini saran bir alan oluşturur. Bakterilerin bu alanda birikmesi ile iltihap oluşur ve dişin bulunduğu noktada şişlik ve ateşlenme ortaya çıkar.

İltihaplı Diş Çekilir mi?

İltihap bir bölgede biriktiği için, iltihabın dağılmaması amacıyla öncelikle ilaç tedavisi uygulanır. İltihap tedavi edildikten sonra dişin çekilip çekilmeyeceğine karar verilir. Ancak iltihap yayılma eğiliminde ise ve ilaç tedavisi yanıt vermiyorsa bu durumda diş hekimi durumu tekrar gözden geçirerek ek önlemler alarak dişi çekebilir. Ancak dişin çekilmesi sağlık açısından ilk tercih olarak uygulanmaz.

Dişin çekilmesine karar verildiğinde diş çekimi sonrası iltihaplı bölge dezenfekte edilir ve ilaç tedavisi uygulanır. Halkalı diş klinikleri ve Halkalı diş hastaneleri Klinik Artı diş hekimi tedavinizde size yardımcı olacaktır.

İltihaplı Dişe Kanal Tedavisi Uygulanır mı?

İltihaplı dişe kanal tedavisi uygulanmadan önce antibiyotik tedavisi uygulanır. Antibiyotik tedavisinin sonucuna göre diş hekimi durumu tekrar gözden geçirerek karar verecektir. İltihaplı dişte ilaç tedavisinden önce işlem yapılmamasının sebebi, iltihabın yayılmasını önlemektir. Sefaköy diş poliklinikleri ve Klinik Artı Halkalı diş kliniği tedavinizde size yardımcı olacaktır.