Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisinin uygulanma nedeni, çürümüş ya da enfekte olmuş dişleri kurtarmaktır. İşlem sırasında dişin sert dokusunda bulunan kök kanalı olarak adlandırılan doğal boşluğun içerisindeki yumuşak pulpa dokusu ve sinirler çıkarılır. Dişin içerisi temizlendikten sonra açılan boşluk doldurulur.

Zamanında tedavi edilmeyen çürükler, ağızda derinlere doğru ilerler ve diş sinirlerinde iltihaplanmalara sebep olurlar. Sinirlerin iltihaplanması durumunda ise kişi ise şiddetli ağrılar çeker.

Diş sinirleri, sadece soğuk ve sıcak algısında kullanılan duyusal sinirlerdir. Dişlerin işlevi ve sağlığı ile ilgili hayati rol oynamazlar. Eğer sinirler gereken durumlarda alınmaz ise şiddetli ağrıya ve apse oluşumuna neden olur.

Hangi Durumda Kanal Tedavisi Yapılır?

Bir dişin siniri veya pulpası,; dişte oluşan derin çürükler, dişteki çatlak ve kırılma gibi nedenlerden ötürü iltihap olabilir, hasar görebilir ve enfekte olabilir.

Hasar gören sinir doku ve pulpa, parçalanır. Dişin yakınında bulunan bakteriler, kök kanalının içerisinde hızlıca üremeye başlar.

Bu bakteriler ve çürümüş diğer kalıntılar, diş apsesine veya enfeksiyona neden olabilir. İltihap dolu bir kesecik olan apse, bölgede şiddetli ağrı çekilmesine neden olur.

Enfeksiyona neden olmanın yanı sıra apse; kemik kaybı ve başın çeşitli bölgelerine yayılabilen şişme gibi diğer sorunlara da yol açabilir. Apseli dişin tedavisi en kısa sürede yapılmalıdır.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

İlk adım, röntgen sayesinde dişin durumu hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olmaktır. Sinirlerin işlevsiz olduğu vakalar haricinde daima anestezi uygulanır. Kök kanalına bir delik açılır. Bu delik aracılığıyla çürümüş sinirler ve zararlı bakteriler dişten çıkarılır. İyice temizlendikten sonra ise delik kapatılır. Diş kanal tedavisi sonrası ağrı hissedilmesi son derece doğaldır.

Kanal Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Kanal tedavisinin süresi birçok etkene bağlıdır ve bu süre kişiden kişiye değişkenlik sürebilir. Dişteki enfeksiyon durumuna göre kanal tedavisi bir haftaya kadar uzayabilir. Kanal tedavisi ortalama olarak ise 30-90 dakika civarı sürer. Dişin temizlendiği gün mühürlenebildiği gibi dişin kapatılması birkaç gün sürebilir. Böyle durumlarda açılan boşluğa geçici olan bir dolgu yerleştirilir.

Klinik Artı olarak hastalarımıza tedavinin yanı sıra ihtiyaçları olan ve bilmek istedikleri detayları bilmek görevimizdir. Diş sağlığınızla ilgili herhangi bir konuda size yardım etmek için hazırız.