Pembe Estetik Nedir?

PEMBE ESTETİK NEDİR?

Estetik bir gülüşe ve görünüme sahip olmak için sadece dişlerin bembeyaz olması yeterli değildir. Aynı zamanda diş etlerinin de dişlerle bir bütün halinde ve uyum içinde olması gereklidir. Bu da pembe estetik ile mümkün hale gelmektedir.

Diş etine yapılan estetik uygulamalar olarak da bilinen pembe estetik, diş etlerinin daha kusursuz ve daha sağlıklı bir yapıya bürünmesi için diş hekimliği dalında uygulanan tedavi yöntemlerindendir.

Pembe estetik ile hedeflenen amaç güzel, kusursuz ve sağlıklı dişlere sahip olmaktır.

Diş etlerinin daha sağlıklı görünmesi adına yapılan birçok tedavinin ortak ismi olarak isimlendirilen pembe estetik, farklı tedavilerin ortak ürünüdür. Sağlıklı bir gülümsemeye sahip olmak için dişler gibi diş etlerinin de sağlıklı ve kusursuz görünmesi beklenen bir durumdur.

Neden Diş Eti Estetiği Yapılır?

Kimi zaman dişler sağlıklı bir görünüm sergilese de diş etleri aynı doğrultuda olmayabilir. Bu anormal olarak değerlendirilecek bir durum değildir. Kişi her ne kadar ağız ve diş sağlığına özen gösterse de genetik faktörle sebebiyle kusursuz bir diş eti sağlığına sahip olmayabilir.

Pembe estetik tedavileri, dış görünümü özellikle diş etleri sebebiyle bozulmuş kişileri estetik görünüme sahip olması adına yapılan tedaviler bütünüdür. Bu süreçte diş etlerindeki sağlıksız durumlara tespit edilerek her bir rahatsızlık için ayrı ayrı tedaviler uygulanarak kusursuz görünüm sağlanması adına işlemler yapılır.

Diş eti hastalıkları nelerdir?

Diş etleri ağız ve diş sağlığının önemli parçalarındandır. Sağlıksız diş etleri zaman içerisinde diş sağlığını da olumsuz yönde etkileyecektir.  Diş etlerinde genetik öykü münasebetiyle olduğu gibi diğer çevresel sebeplerden ötürü de bazı problemler yaşanması muhtemeldir. Diş eti problemlerinin başlıca sebepleri şu şekilde sıralanabilir;

• Genetik yatkınlık,
  • Yanlış beslenme alışkanlıkları,
  • Alkol ve tütün mamulleri tüketimi,
  • 20 yaş dişlerinin alt ve üst çenede sürülmesi,
  • Ağız ve diş sağlığı ile ağız hijyenine gerekli özenin gösterilmemesi,
  • Çeşitli hastalıklardan ötürü kullanımda olan birtakım ilaçlar.

Bu listelenen nedenlerden ötürü diş etlerinde birtakım hastalıklar kendini gösterebilir. Bu hastalıkları da sıralamak gerekirse;

• Diş etlerinde kanamalar,
  • Diş etlerinde iltihaplanmalı durumlar meydana gelmesi,
  • Diş etlerinde çekilme,
  • Diş etlerinde çürüme,
  • Diş etlerinde renk kayıpları meydana gelmesi.