Klinik Artı | Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği

Ortodonti

Sefaköy, Küçükçekmece Ortodonti Doktoru

İnsanların diş dizilimindeki ve çene yapılarındaki bozukluk ve orantısızlıkların diş telleri, dişe yapıştırılan braketler ve aparey olarak adlandırılan uygulamalarla düzeltildiği tedavi yöntemlerine ortodontik tedavi denilmektedir. Çarpık dişler bireylerin gülüşlerinde en fazla rahatsızlık duyduğu sorunlardan biridir. Sefaköy Küçükçekmece Ortodonti Kliniğimizdeki uzman ortodonti hekimlerimiz, teknolojik araçlar ve bu araçların vermiş olduğu tüm imkanlar neticesinde mutlu yüzler ile ayrılan hastalarımız olmaktadır.

Ayrıca çenelerin birbirleriyle uyumsuzluğu ve aralıklı dişler gibi diğer nedenlerde hem diş dizilimini hem de genel yüz estetiğini olumsuz şekilde etkileyip çiğneme fonksiyonu ve dış görünüşü bozabilmektedir. Bütün bu diş dizilimi ve çene yapısı sorunlarının çözümü daha çok tel tedavisi olarak bilinen ortodontik tedavi ile mümkündür.

Ortodonti Tedavisindeki Avantajlar Nelerdir?
küçükçekmece ortodonti

Diş dizilimi ve çene yapılarındaki uyumsuzluklar estetik ve fonksiyonel olarak birçok soruna neden olmaktadır.  Fonksiyonel sorunların başında çenenin çiğneme hareketini doğru olarak yerine getirmemesi gelir. Yanlış ya da eksik çiğneme hareketleri yüz kaslarında, çene eklemlerinde ve sindirim sisteminde çeşitli sorunlara neden olabilmektedir. Ayrıca dişlerde görülen estetik bozukluklar bireylerin hem psikolojik hem de sosyal olarak sorunlar yaşamalarına neden olabilmektedir. Klinik Artı – Sefaköy Ortodonti kliniğimizde uygulanacak tedavi ile gelecekte ortaya çıkabilecek bu sorunların önüne geçmek mümkündür.

sefaköy ortodonti doktoru
Ortodontik Tedavi Hangi Durumlarda Yapılır?
  • Çapraşık, yanlış yerde bulunan veya gömük dişler,
  • Üst çenenin alt çeneye göre daha önde bulunduğu yada alt çenenin üst çeneye göre önde konumlandığı iskeletsel uyumsuzluk durumlarında,
  • Açık kapanış (open bite) olarak isimlendirilen; dişler kapatıldığında alt ve üst ön dişler arasında boşluk kalan durumlarda,
  • Örtülü kapanış (deep bite) olarak isimlendirilen; üst dişlerin alt dişleri aşırı örttüğü durumlarda,
  • Erken çocukluk dönemindeki uzun süre biberon ve emzik kullanımı veya parmak emme gibi alışkanlıkların neden olduğu çene kemiklerindeki uyumsuzluklarda,
  • Dişlerin boyutlarının çene genişliğine göre küçük olduğu ve bundan dolayı diastema adı verilen dişler arası boşlukların bulunduğu durumlarda,
Ortodontik Tedavi Kimlere Yapılır?

Ortodontik tedavi her yaş grubundan hastaya yapılabilmektedir. Yalnızca bazı iskeletsel bozuklukların eşlik ettiği durumlarda, kemik gelişimi tamamlanan hastalarda ”ortognatik cerrahi” adı verilen cerrahi işlemlerden de faydalanmak gerekebilmektedir.

ortodontiOrtodonti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Ortodontik tedavinin süresi mevcut bozukluğun çeşidi ve seviyesiyle ilgildir. Küçük çapraşıklıklar gibi tedavinin daha basit olduğu durumlarda birkaç ay içerisinde ortodontik tedavi tamamlanabilirken, iskeletsel bozuklukların eşlik ettiği daha zor vakalarda tedavi birkaç yıl sürebilmektedir. Sefaköy Ortodonti Doktoru ve Küçükçekmece Ortodonti Doktoru arayışlarınız için doğru adrestesiniz.

Ortodontik Tedavide Kullanılan Braket Çeşitleri Nelerdir?
  • Ortodontik tedavilerde metal (paslanmaz çelik) veya porselen (şeffaf) braketler ile diş telleri kullanılmaktadır.. Bu diş telleri dişlere yapıştırılan braketlerin üzerine uygulanmaktadır.
  • Dişlerin iç yüzeyine uygulanan sisteme ise lingual ortodonti adı verilmektedir. Bu sistemde diş tellerinin hepsi iç tarafta olduğu için dışarıdan tel gözükmez.
  • Son dönemlerde klasik braket sistemlerinin yanı sıra üretilen kapaklı braketler diş hareket hızı klasik sisteme nazaran daha hızlıdır. Kapaklı braketlerin de yine şeffaf ve metal olanları vardır.
  • Invisaling olarak isimlendirilen şeffaf plaklarla da ortodontik tedaviler yapılabilmektedir. Bu tedavide diş teli yani braketlerin yerine dişleri saran şeffaf plaklar kullanılmaktadır.
Ortodontik Tedavi Sırasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

küçükçekmece ortodonti hekimiAğız hijyeni, ortondontik tedavi esnasında çok büyük önem arzetmektedir. İyi bir ağız hijyeninin sağlanamadığı noktada diş ve diş etleri zarar görebilmektedir. Bu nedenle ortodontik tedavi esnasında ağız hijyeninin sağlanmasında standart diş fırçalamasının yanı sıra diş hekimlerin önerdiği ara yüz fırçaları, tek demetli fırçalar, özel diş ipleri vb. ağız hijyenine yönelik ürünlerle braketlerin ve tellerin etrafının da doğru şekilde temizlenmesi gerekmektedir.

Sabit ortodontik tedavi süresince kuruyemiş, erik vb. sert ve kabuklu yiyecekler tüketilmemelidir. Bu tür gıdalar braketlerin kırılmalarına veya dişten ayrılmalarına sebep olabilmektedirler. Böyle durumlarda hemen diş hekimine başvurulmalı ve kırılan braketin yenisi takılarak tedaviye devam edilmelidir.

ortodonti doktoruAsitli içeceklerin tüketimi diş ve braketin yapışmasını olumsuz etkilemektedir. Ortodontik tedavi sırasında asitli içeceklerden uzak durmak gerekmektedir.

Eğer tedavide takılıp çıkarılabilen hareketli apareyler kullanılıyorsa, tedavinin hızlı ilerleyebilmesi için, bu apareylerin yemek yenilen durumlar dışında ağızdan çıkarılmaması sağlanmalıdır. Aynı zamanda apareylerin diş hekiminin tarif ettiği şekilde doğru kullanımı ve temizliği de önem taşımaktadır.

Ortodonti doktoru, tedavi sırasında genellikle ayda bir yapılan kontrolle tedavinin aşamalarını gerçekleştirmektedir. Bu nedenle diş hekimi randevularına düzenli bir şekilde gitmeye özen gösterilmelidir.

ortodonti küçükçekmeceOrtodonti Doktoru Tedavisi Sonrası Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Ortodontik tedavinin tamamlanmasının sonrasında kimi zaman çapraşıklıklarda küçük miktarda geri dönüşler olabilir. Bu tarz durumlara karşı önlem olarak hastalara koruyucu apareyler ya da dişlerin arkalarına yapıştırılan koruyucu teller uygulanmaktadır. Tedavi sonlansa dahi herhangi bir geri dönüş yaşanmaması adına diş hekimi kontrolleri önem teşkil etmektedir.

Küçükçekmece Ortodonti Doktoru – Sefaköy Ortodonti Doktoru

Klinik Artı, ortodonti doktoru alanında uzman kadrosu ve son teknolojik cihazlarla Sefaköy, Küçükçekmece yerleşkesinde hastalarına hizmet vermektedir. Ortodontik tedavi ve diğer bütün ağız ve diş sağlığı ihtiyaçlarınız için Klinik Artı’ya başvurabilirsiniz.