Klinik Artı | Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği

Ortodonti

sefaköy_ortodonti_doktoru, küçükçekmece implant, küçükçekmece diş beyazlatma, küçükçekmece şeffaf plak, küçükçekmece ortodonti, küçükçekmece diş hekimi, küçükçekmece diş kliniği, sefaköy diş hekimi, sefaköy diş kliniği, küçükçekmece ortodonti doktoru, sefaköy ortodonti doktoru

Ortodonti Hekimi

ortodonti_uzmanı_kucukcekmeceBireylerin çene yapılarındaki ve diş dizilimindeki bozukluk ve orantısızlıkların diş telleri, dişe yapıştırılan braketler ve aparey olarak adlandırılan uygulamalarla düzeltildiği tedavi yöntemlerine ortodontik tedavi adı verilmektedir. Çapraşık dişler bireylerin gülüşlerinde en fazla rahatsız olduğu sorunlardan biridir. Ortodonti doktoru çalışmalarında istekler üzerine değil gereklilikler üzerine işlem yapmaktadır. Teknolojik araçlar ve bu araçlar vermiş olduğu imkanlar neticesinde mutlu yüzler ile ayrılan hastalarımız olmaktadır.

Ayrıca çenelerin birbirleriyle uyumsuzluğu ve aralıklı dişler gibi diğer nedenlerde hem diş dizilimini hem de genel yüz estetiğini olumsuz şekilde etkileyip çiğneme fonksiyonu ve dış görünüşü bozabilmektedir. Bütün bu diş dizilimi ve çene yapısı sorunlarının çözümü daha çok tel tedavisi olarak bilinen ortodontik tedavi ile mümkündür.

Ortodonti Tedavisindeki Avantajlar Nelerdir?

ortodonti_uzmanı_sefaköyDiş dizilimi ve çene yapılarındaki uyumsuzluklar estetik ve fonksiyonel olarak birçok soruna neden olmaktadır.  Fonksiyonel sorunların başında çenenin çiğneme hareketini doğru olarak yerine getirmemesi gelir. Yanlış ya da eksik çiğneme hareketleri yüz kaslarında, çene eklemlerinde ve sindirim sisteminde çeşitli sorunlara neden olabilmektedir. Ayrıca dişlerde görülen estetik bozukluklar bireylerin hem psikolojik hem de sosyal olarak sorunlar yaşamalarına neden olabilmektedir. Ortodontik tedavi ile gelecekte ortaya çıkabilecek bu sorunların önüne geçmek mümkündür.

sefaköy_ortodonti_uzmanı

Ortodontik Tedavi Hangi Durumlarda Yapılır?
  • Çapraşık, yanlış yerde konumlanmış dişler veya gömük dişler,
  • Üst çenenin alt çeneye göre daha önde olduğu yada alt çenenin üst çeneye göre önde konumlandığı iskeletsel uyumsuzluk durumlarında,
  • Açık kapanış (open bite) adı verilen, dişler kapatıldığında alt ve üst ön dişler arasında boşluk kalan durumlarda,
  • Örtülü kapanış (deep bite) adı verilen üst dişlerin alt dişleri aşırı örttüğü durumlarda,
  • Erken çocukluk dönemindeki uzun süre biberon ve emzik kullanımı ya da parmak emme gibi alışkanlıkların sebep olduğu çene kemiklerindeki uyumsuzluklarda,
  • Dişlerin boyutlarının çene genişliğine oranla küçük olduğu ve buna bağlı olarak diastema adı verilen dişler arası boşlukların bulunduğu durumlarda,
Ortodontik Tedavi Kimlere Yapılır?

Ortodontik tedavi her yaş grubundan hastaya yapılabilmektedir. Yalnızca bazı iskeletsel bozuklukların eşlik ettiği durumlarda, kemik gelişimi tamamlanan hastalarda ”ortognatik cerrahi” adı verilen cerrahi işlemlerden de faydalanmak gerekebilmektedir.

sefaköy_ortodonti_uzmanıOrtodonti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Ortodontik tedavinin süresi var olan bozukluğun çeşidi ve seviyesiyle ilişkilidir. Küçük çapraşıklıklar gibi tedavinin daha basit olduğu durumlarda birkaç ay içinde ortodontik tedavi tamamlanabilirken kimi zaman da iskeletsel bozuklukların eşlik ettiği daha zor vakalarda tedavi birkaç yıl sürebilmektedir.

Ortodontik Tedavide Kullanılan Braket Çeşitleri Nelerdir?
  • Ortodontik tedavilerde metal (paslanmaz çelik) veya porselen (şeffaf) braketler ile diş telleri kullanılır. Bu diş telleri dişlere yapıştırılan braketlerin üzerine uygulanır.
  • Dişlerin iç yüzeyine uygulanan sisteme ise lingual ortodonti denilmektedir. Bu sistemde diş tellerinin hepsi iç tarafta olduğundan dışarıdan tel gözükmez.
  • Son dönemlerde klasik braket sistemlerinin yanı sıra üretilen kapaklı braketler diş hareket hızı klasik sisteme göre daha hızlıdır. Kapaklı braketlerin de yine şeffaf ve metal olanları vardır.
  • Invisaling olarak adlandırılan şeffaf plaklarla da ortodontik tedaviler yapılabilmektedir. Bu tedavide diş teli yani braketlerin yerine dişleri saran şeffaf plaklar kullanılmaktadır.
Ortodontik Tedavi Sırasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

kucukcekmece_ortodonti_uzmanıAğız hijyeni ortondontik tedavi sırasında çok büyük önem taşımaktadır. İyi bir ağız hijyeninin sağlanamadığı durumlarda diş ve diş etleri zarar görebilmektedir. Bu nedenle ortodontik tedavi sırasında ağız hijyeninin sağlanmasında standart diş fırçalamasının yanı sıra hekimlerin önerdiği ara yüz fırçaları, tek demetli fırçalar, özel diş ipleri gibi ağız hijyenine yönelik ürünlerle braketlerin ve tellerin etrafının da doğru şekilde temizlenmesi gerekmektedir.

Sabit ortodontik tedavi süresince erik, kuruyemiş ve bunlar gibi sert ve kabuklu yiyecekler tüketilmemelidir. Bu gıdalar braketlerin kırılmalarına veya dişten ayrılmalarına sebep olabilmektedirler. Böyle durumlarda hemen hekime başvurulmalı ve kırılan braketin yenisi takılarak tedaviye devam edilmelidir.

küçükçekmece_ortodontiAsitli içeceklerin tüketimi diş ve braketin yapışmasını olumsuz etkileyeceği için ortodontik tedavi sırasında asitli içeceklerden uzak durmak gerekmektedir. Ortodonti doktoru alanında uzman olmasından dolayı söyledikleri ve tavsiyelerine uyulması gerekmektedir.

Eğer tedavide takılıp çıkarılabilen hareketli apareyler kullanılıyorsa, tedavinin hızlı bir şekilde ilerleyebilmesi için, bu apareylerin yemek yenilen durumlar dışında ağızdan çıkarılmaması gerekmektedir. Aynı zamanda apareylerin hekimin tarif ettiği şekilde doğru kullanımı ve temizliği de önem taşımaktadır.

Ortodonti doktoru tedavi sırasında genellikle ayda bir hekim kontrolüyle tedavinin aşamaları gerçekleştirilmektedir. Bu sebeple hekim randevularına düzenli bir şekilde gitmeye özen gösterilmelidir.

ortodonti_sefaköyOrtodonti Doktoru Tedavisi Sonrası Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Ortodontik tedavi sonrasında kimi zaman çapraşıklıklarda küçük miktarda geri dönüşler olabilir. Bunlara karşı önlem olarak hastalara koruyucu apareyler ya da dişlerin arkalarına yapıştırılan koruyucu teller uygulanmaktadır. Tedavi sonlansa dahi herhangi bir geri dönüş yaşanmaması adına hekim kontrolleri önem teşkil etmektedir.

Klinik Artı, ortodonti doktoru alanında uzman kadrosu ve son teknolojik cihazlarla hastalarına hizmet vermektedir. Ortodontik tedavi ve diğer bütün ağız ve diş sağlığı ihtiyaçlarınız için Klinik Artı’ya başvurabilirsiniz.