Klinik Artı | Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği

Şeffaf Plak

şeffaf plak küçükçekmece, küçükçekmece şeffaf plak, sefaköy şeffaf plak, şeffaf plak sefaköy

Şeffaf Plak Tedavisi

küçükçekmece implant, küçükçekmece diş beyazlatma, küçükçekmece şeffaf plak, küçükçekmece ortodonti, küçükçekmece diş hekimi, küçükçekmece diş kliniği, sefaköy diş hekimi, sefaköy diş kliniği, küçükçekmece ortodonti doktoru, sefaköy ortodonti doktoruŞeffaf plaklar, yaklaşık geçmişi 20 yıla dayanan güvenilir bir tedavi yöntemidir. Şeffaf plaklar dışarıdan bakıldığında fark edilemezler. En yakınlarınız bile (arkadaşlarınız, aileniz ) fark etmekte zorlanacaklardır. İstenildiği zaman takıp çıkarma imkanı bulunmaktadır. Ağrısız tedavi yöntemidir. Metal tellerinde sıkça karşılaşılan ağrı, sızı ve acı hisleri ile kesinlikle karşılaşılmaz.

Şeffaf Plaklarla metal veya şeffaf diş teli gibi estetiksel bir kaygı yaşanmaz. Aile, iş ve sosyal yaşantınıza hiçbir kaygı duymadan devam edebilirsiniz. Özellikle çocukların ve gençlerin diş çarpıklığı tedavilerinde yaşadıkları psikolojik sorunların önüne geçmektedir.

Dişlerin üzerini kaplayan plak tabakası sayesinde ağızda ortodontik müdahaleler yapılır. Şeffaf plaklar kolayca çıkarılıp takılabilen, yumuşak yapısıyla kullanımı kolay bir tedavi aygıtı olup tamamen şeffaf yapısıyla da oldukça estetik bir tedavi aracıdır.

Şeffaf Plaklar Nasıl Hazırlanır?

ortodonti_uzmanı_sefaköy, küçükçekmece implant, küçükçekmece diş beyazlatma, küçükçekmece şeffaf plak, küçükçekmece ortodonti, küçükçekmece diş hekimi, küçükçekmece diş kliniği, sefaköy diş hekimi, sefaköy diş kliniği, küçükçekmece ortodonti doktoru, sefaköy ortodonti doktoruDiş hekimi ağızdan ölçü alır. Bu bilgileri üç boyutlu tarama yöntemi ile bilgisayara aktarır. Bilgisayar üzerinde dişlerin hareketine dair tedavi plan senaryosu elde edilir. Bu senaryolara göre tedavi rotası belirlenir. Üç boyutlu yazıcıdan istenen diş kalıpları çıkarılır. Elde edilen bu kalıpların üzerine esnek şeffaf plak uygulanır. Tedavi aşamalarında kat edilecek yol için her bir adıma uygun plak hazırlanır. Böylece tedavide kullanılacak plaklar hazırlanmış olur.

Şeffaf Plak Tedavisi Ne Zaman Başlar?

Ölçüler alındıktan sonra bilgilerin bilgisayara girilmesi ve kalıpların hazırlanma sürelerini göz önünde bulundurursak şeffaf plaklar yaklaşık iki hafta sonra elde edilir. Yani plaklar iki hafta sonra alınıp ağıza yerleştirilir ve tedaviye başlanmış olunur.

Şeffaf Plaklar İle Tedavi Süreci Nasıl İlerler?

küçükçekmece implant, küçükçekmece diş beyazlatma, küçükçekmece şeffaf plak, küçükçekmece ortodonti, küçükçekmece diş hekimi, küçükçekmece diş kliniği, sefaköy diş hekimi, sefaköy diş kliniği, küçükçekmece ortodonti doktoru, sefaköy ortodonti doktoru, sefaköy şeffaf plak, sefaköy seffaf plak, kucukcekmece seffaf plak, küçükçekmece şeffaf plak, şeffaf plakŞeffaf plaklarda normal ortodontik tedaviden farklı olarak braketler kişinin kendisine özel olarak 3 boyutlu yazıcılar tarafından üretilir. Plaklar ağızda bulundukları sürece dişleri istenen harekete doğru yönlendirir. 15 günde bir plak değiştirilir ve her değişimde, yani her yeni plakta dişler istenen yöne doğru planlı bir şekilde ilerletilir.

Tedavi süresince hastalar plakları çok rahat bir şekilde kendileri takip çıkarabilirler, oldukça basittir, bir plağı günde yaklaşık 20 saat kullanırlar, plağı kullandıktan yaklaşık iki hafta sonra bir sonraki adımın plağı kullanılmak üzere verilir. Bu plağı yine aynı şekilde iki hafta boyunca günde 20 saat gibi bir süre ile takarak kullanırlar.

Plaklar Nasıl Kullanılır?

sefaköy şeffaf plak, sefaköy seffaf plak, kucukcekmece seffaf plak, küçükçekmece şeffaf plak, şeffaf plakŞeffaf plaklar dişlerin üzerine oturtulur, dişleri kaplayarak ağızda bulundukları sürece dişleri istenen yöne doğru hareket ettirirler. Plağın kullanımı sadece ağıza yerleştirilmesi, yeme, içme, diş fırçalama, diş ipi kullanma gibi aktivitelerde çıkarma şeklindedir. Yani kişi plağını kendisi çıkartıp takabilir. Plağı bizzat kendisi günlük hayatının bir parçası olarak kullanır.

Tedavi Süresi Ne Kadar?

Ortalama tedavi süresi, problemlerin yaklaşık %60’ı sekiz ila on ayda biter. Kalan %40 ise on iki ila on dört aylık tedavilerle sonlanabilir. Maksimum 16-18 ay süren ender durumlar da vardır.

Şeffaf Plak Ortodontik Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Plağın diş tellerine göre avantajları çok fazladır. Yapılan bütün hareketler üç boyutlu simülasyonlarda öncelikle belirlenir. Ondan sonrasında istenmeyen bir hareket oluşma miktarı oldukça düşüktür, riski pek yoktur.

Oldukça şeffaftırlar, estetik bir görünümleri vardır, dışardan bakılınca kullanıcının tedavisinin sürüp sürmediği, tedavi olunduğu yada tedavinin hangi sürecinde olunduğu anlaşılamaz.

küçükçekmece implant, küçükçekmece diş beyazlatma, küçükçekmece şeffaf plak, küçükçekmece ortodonti, küçükçekmece diş hekimi, küçükçekmece diş kliniği, sefaköy diş hekimi, sefaköy diş kliniği, küçükçekmece ortodonti doktoru, sefaköy ortodonti doktoru, sefaköy şeffaf plakHastanın kendine özgü birebir üretildiği için problem yaşanmaz. Sosyal yaşantıyı sekteye uğratmaz, şeffaf plak kullanan biri toplum içindeki gülme konuşma gibi doğal davranışlarını rahatlıkla sürdürebilir. Konuşurken ağzını eliyle kapatmaz. Resim çekilirken telleri gözükmesin diye gülmemezlik yapmaz, hayatin doğal akışında rahatlıkla yaşama devam eder, bir tedavi süreci içindedir ama yaşam kalitesi düşmez.

Yemeklerde çıkarılabildiği için rahatlıkla istenen her şey yenebilir, tellere göre en büyük avantajlarından biri budur. Diğer büyük avantajı temizlik çok daha kolaydır. Tellerde dişlere giren besinleri temizlemek zorken şeffaf plaklar çıkarılabildiğinden, kullanıcı rahatlıkla tüm dişlerini temizleyebilir.

Estetik görünümüyle sosyal yaşantıyı etkilememesi ve çıkarılabilmesiyle istenen yiyeceklerin tüketilip diş hijyeninin rahatlıkla sağlanabilmesi plak kullanımının en büyük avantajlarıdır. Tedavi sürecinde kliniğe gelindiğinde plak değişimleri kısa sürede yapılır, metal braketlerdeki gibi tel ayarı, sıkılaştırılması, değişimi gibi tedavi uygulamaları olmayacağı için klinikte geçen süre tellere göre oldukça azdır.

Şeffaf Plak Tedavisinde Yaş Sınırı Var mı?

seffaf plak sefaköy, küçükçekmece seffaf plak, seffaf plak küçükçekmece, şeffaf plak sefaköy, sefaköy şeffaf plakHer yaş grubunda rahatlıkla kullanılabilir. İnvisalign kullanımında yaş sınırı yoktur. Çocuklar, gençler ve yetişkinler şeffaf plak kullanabilir. Önemli olan hekim ile işbirliği içinde düzenli olarak plağın kullanılmasıdır.

Şeffaf Plak Kullanırken Nelere Dikkat Edilmeli?

Şeffaf plak uygulandığından itibaren hekimlerimizle işbirliği içinde olunmalı, plak düzenli bir şekilde kullanılarak ağızda bulundurulmalıdır. Plağın esnek yapısı gereği aşırı sıcak içecek tüketilmemelidir. Plak ısıdan dolayı esneyerek formunu kaybedebilir.